TWO-PIECE NECK RIGID CARDBOARD PACKAGING

Fiksuojant praėjusiais metais įsteigtų bendrovių rekordą ir kalbant apie tam palankią verslo aplinką, smulkių ir vidutinių mažmeninės prekybos įmonių iššūkiai kyla dėl produkto pakuočių. Ekspertai teigia, kad naujiems prekės ženklams įsitvirtinti nepadeda rinkos nelankstumas ir orientacija į jau užaugusius verslus. 
 

Įvairių marketingo tyrimų duomenimis, daugiau nei 70% pirkėjų produkto pakuotės dizainas turi įtakos pirkimo apsisprendimui, o 64% teigia, kad aukščiausios kokybės pakuotė pagerina jų nuomonę apie gaminį, kuris joje yra, kitaip tariant – vartotojo sąmonėje tokia pakuotė  prilygsta aukštos kokybės gaminiui. Galiausiai, žmonių gyvenimo ritmas iš esmės tendencingai greitėja ir sprendimo priėmimui skiriama vis mažiau laiko. 

Tokiame kontekste, pasak vizualinės reklamos spaudos sprendimų įmonės „Flexpro“ produktų grupės vadovo Almanto Miškelevičiaus, pakuotė yra kur kas daugiau nei produkto apsauga. Tai yra tarsi nebylus prekės ženklo atstovas, perduodantis informaciją apie produkto ypatybes, darantis įtaką pirkėjo sprendimams ir skatinantis ilgailaikius ryšius su prekės ženklu. Skirtingai nuo kitų rinkodaros elementų, tai vienintelis komponentas, kurį vartotojai po pirkimo pasiima namo. Prekės ženklų kūrėjai pripažįsta, kad nors pakuotės paskirtis yra praktinė, šis galutinis poveikis paverčia ją svarbiu strateginiu aspektu. 

Almantas Miškelevičius Produktų Grupės Vadovas 1
Atotrūkis tarp didelių ir mažų įmonių  
 

Vis dėlto, konkurencingoje aplinkoje veikiantiems naujiems verslams norisi fokusuotis į patį produktą, prekybos kanalus ir partnerius bei eksportą, tad rūpesčius dėl pakuotės paprastai jie linkę perkelti partneriams. O čia ir kyla problemų, nes Lietuvos pakuočių gamybos rinka, pasak A. Miškelevičiaus, nėra pasiruošusi atitikti smulkių ir vidutinių verslų poreikių, kadangi yra orientuota į didelius verslus ir dideles gamybos serijas.  

„Naujų produktų kūrėjai ir taip turi iššūkių dėl paties produkto sukūrimo, todėl jiems nusivylimas tiekėjais yra itin skausmingas. Didelės pakuočių gamintojos turi reikiamas technologijas, tačiau negali pasiūlyti lankstumo, jos dirba su jau užaugusiais, stabiliais verslais, kuriems reikia didelių kiekių pakuočių”, – sako A. Miškelevičius. 

Tuo tarpu mažesnių privačių etikečių (angl. private label) gamintojų, FMCG sektoriaus startuolių ar elektronikos įrenginių gamintojų poreikiai, pasak A. Miškelevičiaus, kitokie. „Produkto įvedimo į rinką pradžioje jų veikloje gausu dinamikos. Labai dažnai keičiasi gaminių partijos, nes keičiamas dizainas. Jei nepasisekė vienoje rinkoje – einama į kitą, o tai reiškia, kad gali keistis reikalavimai. Jei naujoje rinkoje testuojami keli produktai, ir pakuočių reikia skirtingų. Todėl tokiam verslo modeliui reikia ne tik gamybinio lankstumo, bet ir išsamaus projektų valdymo, kuris apimtų tiek gamybinę pusę, tiek grafinio bei techninio pakuotės dizaino kūrimą: nuo brėžinių iki pakuotės testavimo – kad prekybos vietą pasiektų visus funkcinius ir estetinius reikalavimus atitinkanti pakuotė“, – kalba A. Miškelevičius. 

Anot jo, startuojantys verslai nėra patrauklūs daugeliui pakuočių gamintojų dėl mažesnio gaminių poreikio, o tuo metu jie patys kelia aukštus lūkesčius mažesnių pakuočių gamintojų siūlomai kokybei ir gamybos terminams. Be to, siekdami išvengti rizikų, susijusių su gamybinių procesų planavimu, rinkodara bei transportavimu, ieško partnerių, kuriems tas rizikas galėtų perkelti, kad patys galėtų koncentruotis į paties produkto vystymą.  

Tokią tendenciją rinkoje stebėdamas A. Miškelevičius sako, kad toks poreikis kyla dėl neturėjimo reikiamų kompetencijų mažoje komandoje. „Paprastai jie neturi atskiro pirkimo departamento ir gali nesuvaldydami visų procesų, susijusių su pakuočių gamyba, tvarumu, efektyviu pirkimu, sandėliavimu“, – sako Baltijos valstybių regione veikiančios įmonės atstovas.  

Vaidas Vilmantas

„Flexpro“ Produktų grupės vadovas Almantas Miškelevičius

„CMB medicina“ Eksporto ir plėtros vadovas Vaidas Vilmantas

Ilgai ieškojo, kas pagamintų prototipą 
 

Biotechnologijų kompanijos „CMB medicina“, kuri specializuojasi pažangios terapijos ir biotechnologijų moksliniuose tyrimuose, eksporto ir plėtros vadovas Vaidas Vilmantas taip pat kalba apie tai, kad Lietuvos pakuočių rinkoje trūksta lankstumo. Prieš keletą metų įmonė šalia savo pagrindinės veiklos pradėjo prekiauti veido kosmetikos su augalinėmis egzosomomis produkcija. „Ieškojome knyginio (angl. rigid) kartono dėžutės, kuri būtų patraukli, atitiktų išskirtinį produktą, bet kartu būtų paprasta ir kartu patraukli. Tačiau norėjosi pirmiausia pamatyti viziją, kaip ji atrodys. Galiausiai teko nusivilti daugybe gamintojų dėl itin aukštų kainų ir dėl kito dalyko – niekas nenorėjo gaminti dėžutės prototipo. O priežastis buvo tokia, kad mums tiesiog nereikėjo didelio kiekio dėžučių, mūsų gamybos apimtys mažos“ – pasakoja V. Vilmantas. 

Iki tol su pakuotėmis neturėjęs jokios patirties V. Vilmantas sako ilgai neradęs tinkamų partnerių, kuriems galėtų patikėti visus su pakuotėmis susijusius rūpesčius: nuo kūrybinių sprendimų iki technologinio išpildymo, tačiau sklandžios komunikacijos dėka jis ir pats galėtų dalyvauti kiekviename dėžutės kūrimo žingsnyje.  

„Pagaminti paprastą popierinę dėžutę milžiniškais kiekiais juk nesunku, bet kalbant apie specifinius užsakymus, tarp gamintojų trūksta visapusiškumo. Vis dėlto po užsitęsusio nusivylimo radome tuos, kas mūsų viziją įgyvendintų – mums pasiūlė ir tekstūrinį popierių, ir maloniai liečiamą, ir sprendimus, kad dėžutė nebūtų tepli“, –  kalba V. Vilmantas. Pasak jo, apskritai kosmetikos rinkoje yra itin arši konkurencija ir siekiant joje įsitvirtinti pakuotė suteikia privalumą.  

Žinome, kiek jėgų dedate į savo prekės ženklo vystymą – pakuotes palikite mums. 

Two-part rigid cardboard packaging, one part of which is placed on top of the other.