Rinkitės FSC® sertifikuotus produktus – sukurkite konkurencinį pranašumą ir atliepkite rinkos poreikius

Fiksuojant praėjusiais metais įsteigtų bendrovių rekordą ir kalbant apie tam palankią verslo aplinką, smulkių ir vidutinių mažmeninės prekybos įmonių iššūkiai kyla dėl produkto pakuočių. Ekspertai teigia, kad naujiems prekės ženklams įsitvirtinti nepadeda rinkos nelankstumas ir orientacija į jau užaugusius verslus. 
 

Įvairių marketingo tyrimų duomenimis, daugiau nei 70% pirkėjų produkto pakuotės dizainas turi įtakos pirkimo apsisprendimui, o 64% teigia, kad aukščiausios kokybės pakuotė pagerina jų nuomonę apie gaminį, kuris joje yra, kitaip tariant – vartotojo sąmonėje tokia pakuotė  prilygsta aukštos kokybės gaminiui. Galiausiai, žmonių gyvenimo ritmas iš esmės tendencingai greitėja ir sprendimo priėmimui skiriama vis mažiau laiko. 

Tokiame kontekste, pasak vizualinės reklamos spaudos sprendimų įmonės „Flexpro“ produktų grupės vadovo Almanto Miškelevičiaus, pakuotė yra kur kas daugiau nei produkto apsauga. Tai yra tarsi nebylus prekės ženklo atstovas, perduodantis informaciją apie produkto ypatybes, darantis įtaką pirkėjo sprendimams ir skatinantis ilgailaikius ryšius su prekės ženklu. Skirtingai nuo kitų rinkodaros elementų, tai vienintelis komponentas, kurį vartotojai po pirkimo pasiima namo. Prekės ženklų kūrėjai pripažįsta, kad nors pakuotės paskirtis yra praktinė, šis galutinis poveikis paverčia ją svarbiu strateginiu aspektu. 

Almantas Miškelevičius Produktų Grupės Vadovas 1
Atotrūkis tarp didelių ir mažų įmonių  
 

Vis dėlto, konkurencingoje aplinkoje veikiantiems naujiems verslams norisi fokusuotis į patį produktą, prekybos kanalus ir partnerius bei eksportą, tad rūpesčius dėl pakuotės paprastai jie linkę perkelti partneriams. O čia ir kyla problemų, nes Lietuvos pakuočių gamybos rinka, pasak A. Miškelevičiaus, nėra pasiruošusi atitikti smulkių ir vidutinių verslų poreikių, kadangi yra orientuota į didelius verslus ir dideles gamybos serijas.  

„Naujų produktų kūrėjai ir taip turi iššūkių dėl paties produkto sukūrimo, todėl jiems nusivylimas tiekėjais yra itin skausmingas. Didelės pakuočių gamintojos turi reikiamas technologijas, tačiau negali pasiūlyti lankstumo, jos dirba su jau užaugusiais, stabiliais verslais, kuriems reikia didelių kiekių pakuočių”, – sako A. Miškelevičius. 

Tuo tarpu mažesnių privačių etikečių (angl. private label) gamintojų, FMCG sektoriaus startuolių ar elektronikos įrenginių gamintojų poreikiai, pasak A. Miškelevičiaus, kitokie. „Produkto įvedimo į rinką pradžioje jų veikloje gausu dinamikos. Labai dažnai keičiasi gaminių partijos, nes keičiamas dizainas. Jei nepasisekė vienoje rinkoje – einama į kitą, o tai reiškia, kad gali keistis reikalavimai. Jei naujoje rinkoje testuojami keli produktai, ir pakuočių reikia skirtingų. Todėl tokiam verslo modeliui reikia ne tik gamybinio lankstumo, bet ir išsamaus projektų valdymo, kuris apimtų tiek gamybinę pusę, tiek grafinio bei techninio pakuotės dizaino kūrimą: nuo brėžinių iki pakuotės testavimo – kad prekybos vietą pasiektų visus funkcinius ir estetinius reikalavimus atitinkanti pakuotė“, – kalba A. Miškelevičius. 

Anot jo, startuojantys verslai nėra patrauklūs daugeliui pakuočių gamintojų dėl mažesnio gaminių poreikio, o tuo metu jie patys kelia aukštus lūkesčius mažesnių pakuočių gamintojų siūlomai kokybei ir gamybos terminams. Be to, siekdami išvengti rizikų, susijusių su gamybinių procesų planavimu, rinkodara bei transportavimu, ieško partnerių, kuriems tas rizikas galėtų perkelti, kad patys galėtų koncentruotis į paties produkto vystymą.  

Tokią tendenciją rinkoje stebėdamas A. Miškelevičius sako, kad toks poreikis kyla dėl neturėjimo reikiamų kompetencijų mažoje komandoje. „Paprastai jie neturi atskiro pirkimo departamento ir gali nesuvaldydami visų procesų, susijusių su pakuočių gamyba, tvarumu, efektyviu pirkimu, sandėliavimu“, – sako Baltijos valstybių regione veikiančios įmonės atstovas.  

Vaidas Vilmantas

„Flexpro“ Produktų grupės vadovas Almantas Miškelevičius

„CMB medicina“ Eksporto ir plėtros vadovas Vaidas Vilmantas

Ilgai ieškojo, kas pagamintų prototipą 
 

Biotechnologijų kompanijos „CMB medicina“, kuri specializuojasi pažangios terapijos ir biotechnologijų moksliniuose tyrimuose, eksporto ir plėtros vadovas Vaidas Vilmantas taip pat kalba apie tai, kad Lietuvos pakuočių rinkoje trūksta lankstumo. Prieš keletą metų įmonė šalia savo pagrindinės veiklos pradėjo prekiauti veido kosmetikos su augalinėmis egzosomomis produkcija. „Ieškojome knyginio (angl. rigid) kartono dėžutės, kuri būtų patraukli, atitiktų išskirtinį produktą, bet kartu būtų paprasta ir kartu patraukli. Tačiau norėjosi pirmiausia pamatyti viziją, kaip ji atrodys. Galiausiai teko nusivilti daugybe gamintojų dėl itin aukštų kainų ir dėl kito dalyko – niekas nenorėjo gaminti dėžutės prototipo. O priežastis buvo tokia, kad mums tiesiog nereikėjo didelio kiekio dėžučių, mūsų gamybos apimtys mažos“ – pasakoja V. Vilmantas. 

Iki tol su pakuotėmis neturėjęs jokios patirties V. Vilmantas sako ilgai neradęs tinkamų partnerių, kuriems galėtų patikėti visus su pakuotėmis susijusius rūpesčius: nuo kūrybinių sprendimų iki technologinio išpildymo, tačiau sklandžios komunikacijos dėka jis ir pats galėtų dalyvauti kiekviename dėžutės kūrimo žingsnyje.  

„Pagaminti paprastą popierinę dėžutę milžiniškais kiekiais juk nesunku, bet kalbant apie specifinius užsakymus, tarp gamintojų trūksta visapusiškumo. Vis dėlto po užsitęsusio nusivylimo radome tuos, kas mūsų viziją įgyvendintų – mums pasiūlė ir tekstūrinį popierių, ir maloniai liečiamą, ir sprendimus, kad dėžutė nebūtų tepli“, –  kalba V. Vilmantas. Pasak jo, apskritai kosmetikos rinkoje yra itin arši konkurencija ir siekiant joje įsitvirtinti pakuotė suteikia privalumą.  

Žinome, kiek jėgų dedate į savo prekės ženklo vystymą – pakuotes palikite mums. 

FSC® yra labiausiai pasaulyje atpažįstamas ženklas, žymintis tvarų miškų naudojimą. Pripažinimą globalioje rinkoje FSC® pelnė griežtais tvarumo standartais bei jų taikymo sistema, kuri lėmė tai, kad vartotojai visame pasaulyje pasitiki FSC®.

Šiame tinklaraščio įraše skaitykite, kodėl įsigydami FSC® ženklu pažymėtus „Flexpro“ produktus kuriate realią pridėtinė vertę savo klientams, gerinate prekės ženklo ar organizacijos įvaizdį ir įgyjate realų konkurencinį pranašumą.

Atsakingas miškų naudojimas

Kokią pridėtinę vertę klientams kuria FSC® sertifikatas

Tvarumas – jau ne mada, o būtinybė norint užsitikrinti verslo sėkmę.  Tai liudija FSC® ir GlobeScan atliktos apklausos Global Consumer Research duomenys. 2021 m. atliktoje apklausoje dalyvavo 12 000 respondentų iš 15 valstybių.

Tyrimas vyko ne pirmus metus, tad iš jo rezultatų matyti, kad vartotojų atidumas auga – net 86 % respondentų teigė skaitantys informaciją apie gaminį prieš nuspręsdami, ar jį pirkti. Rinkdamiesi prekes vartotojai ieško patikimų ženklų, kurie patvirtina, kad produktai yra tvarūs, o juos kurianti įmonė faktiškai vykdo atsakingą veiklą. Medienos, popieriaus ir kartono gamybos sektoriuje toks visuotinai pripažintas ženklas yra FSC®.

FSC® sertifikatas logo

FSC® užtikrina:

  • Miškų atkūrimą. Nors medžiai yra kertami, miškas atsodinamas ir laikui bėgant grynasis miškas neprarandamas.
  • Aplinkos apsaugą. FSC® sertifikatas reikalauja išlaikyti biologinę įvairovę ir saugoti didelės gamtosauginės vertės teritorijas, įskaitant senus miškus.
  • Vietinių tautų teisių apsaugą. FSC® sertifikatas reikalauja, kad bendruomenių ir vietinių gyventojų, šalia kurių kertamas miškas, teisės nebūtų pažeidžiamos.
  • Darbuotojų teisių apsaugą. FSC® sertifikatas reikalauja visų FSC® grandinės darbuotojų mokymų, darbo saugos ir tinkamo atlyginimo užtikrinimo.

Kaip galutiniai pirkėjai vertina FSC®?

Kadangi FSC® sprendžiamos problemos ir sukuriamos vertės aktualios vartotojams, šiuo ženklu pažymėti gaminiai leidžia prekės ženklams įgyti realų konkurencinį pranašumą prieš jo neturinčius atitikmenis:

  • 84 % vartotojų nori, kad įmonės užtikrintų, jog jų popieriaus gaminiai niekaip neprisideda prie miškų ar laukinės gamtos naikinimo.
  • Daugiau nei pusė pirkėjų iš viso pasaulio žino ape FSC®, supranta šiuo ženklu žymimas vertes ir – svarbiausia – sertifikatu pasitiki. Tokiais aukštais rezultatais globaliu mastu negali pasigirti joks kitas miškų tausojimą garantuojantis prekės ženklas.
  • 3 iš 4 FSC® sertifikatą atpažįstančių pirkėjų teikia juo pažymėtiems produktams pirmenybę lyginant su konkurentais. Dar daugiau – jie rekomenduoja ir savo artimiesiams daryti tą patį!
  • 61 % vartotojų yra pasiryžę mokėti daugiau už FSC® sertifikuotus gaminius.
    Taigi sąmoningi pirkėjai nori matyti realius veiksmus, kuriais užtikrinate, kad jūsų naudojami produktai pagaminti tvariai.

Flexpro FSC sertifikuoti produktai

Pasikonsultuokite dėl FSC® sertifikuotų produktų gamybos su „Flexpro“

„Flexpro” visada buvo daugiau nei tik spaudos produktų gamintojas. Savo veikloje mes nuolat siekiame pranokti lūkesčius ir jau šiandien pasiūlyti verslams tai, ko jų klientai paprašys rytoj. Vienas iš tokių lūkesčių – maksimalus gaminių, įskaitant jų pakuotes ir reklamos produkciją, tvarumas.

Šiuo metu esame vienintelis specializuotas POSM priemonių gamintojas Baltijos šalyse, kuris gali pasiūlyti FSC® sertifikuotą produkciją. Be to, galime pagaminti FSC® sertifikuotas pakuotes iš gofro kartono, grafinio kartono bei knyginio kartono.

Esate pasiruošę investuoti į geresnę prekės ženklo ir visos jūsų organizacijos reputaciją? Kreipkitės į mus dėl FSC® sertifikuotos produkcijos.

Sužinokite, kaip užsakyti FSC® sertifikuotus gaminius.