Prekės ženklams rungtyniaujant dėl dėmesio perpildytose lentynose, dabar siekiama ne tik patraukti besirenkančiojo akį, o užkariauti jo širdį ir protą, pasitelkiant kūrybiškumo, technologijų ir tvarumo derinį.
Nuo interaktyvių etikečių, kurios pasakoja istoriją, iki biologiškai suyrančių pakuočių, paliekančių minimalų pėdsaką. Pakuočių pramonė šiandien kaip niekada įdomi! Čia išryškėja trys pagrindinės jos vystymosi kryptys – individualumas, tvarumas ir sujungiamumas.
Remdamasis pasaulinėmis tendencijomis ir Lietuvos bei Baltijos valstybių rinkoje stebimais ženklais, „Flexpro“ produktų grupės vadovas Almantas Miškelevičius prognozuoja, kad mažų ir vidutinių tiražų pakuočių paklausa turėtų kilti. Nauji prekių ženklai ir mažesnės prekybos įmonės ieško unikalių ir pritaikytų pakuočių dizainų, kad išsiskirtų perpildytoje rinkoje, todėl didėja lanksčių ir efektyvių gamybos metodų poreikis.
Kita vertus, tokia konkurencija tarp prekės ženklų skatina pakuočių gamintojus pasitempti, pasitelkiant technologines priemones: nuo drėgmės kontrolės patalpose, kad skirtingų partijų produktų kokybė išliktų vienoda, iki pažangios pakuočių kūrimo įrangos.
„Naujų prekės ženklų dizainas gali dažnai keistis. Vieną dieną jie užsako nedidelę partiją pvz. 1000 ar kelis tūkst. pakuočių, o netrukus prireikia kitos partijos. Be tinkamų technologijų gali kilti grėsmė, jog skirsis spalva tarp skirtingų partijų pakuočių“, – sako A. Miškelevičius. Kad to išvengtų, „Flexpro“ investavo į spalvų valdymo sistemą ir vienintelė įmonė Baltijos šalių regione turi spalvų „Fogra PSD” standartą.
Visi nori pakuočių, kurios gali pagerinti prekės ženklo vertę ir įvaizdį. Patrauklios ir įsimintinos pakuotės skatina vartotojų lojalumą bei stiprina emocinį ryšį su prekių ženklais.
Prekės ženklų kūrėjus ieškoti nestandartinių pakuočių sprendimų pastebimai skatina didėjanti prabangos prekių paklausa kosmetikos ir drabužių sektoriuose. Tad dėl įvairiausių pakuočių individualizavimo alternatyvų plečiasi visa rinka.
Pasak A.Meškelevičiaus, po truputį plinta žaidimo (angl. gamification) technika, kuri veikia kad ir su QR kodu. „Taip galima paskatinti įsigyti kelias prekes iš karto ir laimėti specialų fizinį ar skaitmeninį prizą. Pasitelkiant naujausią technologiją galima sukurti ne tik išskirtines ir nepasikartojančias plastikines ar popierines etiketes, bet ir tą patį padaryti su skaitmenine spauda kartono pakuotei”, – apie dar ne visiems žinomas technikas kalba A.Meškelevičius.
Jau kurį laiką pakuočių rinką veikiantis tvarumo klausimai taip pat toliau išlieka aktualūs. Galima netgi sakyti, kad pakuotės ir tvarumas jau nebeatskiriami, greta vartojami žodžiai. Tvarumas prekės ženklams tapo prioritetu ir dėl griežtinamo reglamentavimo, ir dėl didėjančio pirkėjų ekologinio sąmoningumo. Tai skatina ekologiškų pakuočių sprendimų paklausą. „2023 Buying Green Report“ duomenimis 82% yra pasirengę mokėti daugiau už tvarią pakuotę, t. y. 4% daugiau nei 2022 m. ir 8% daugiau nei 2021 m.
Pasak A.Meškelevičiaus verslai vis dažniau atsisako kompozitinių medžiagų, daug skirtingų efektų, kurie prisideda prie sudėtingo pakuočių perdirbimo. Rinkoje atsirado naujų sprendimų, leidžiančių gauti klasikinius, mums įprastus blizgumo, metališkumo efektus tvaresniais būdais.