Spaudos užsakymo inovacija: unikali platforma STANDOUT PRINT

Fiksuojant praėjusiais metais įsteigtų bendrovių rekordą ir kalbant apie tam palankią verslo aplinką, smulkių ir vidutinių mažmeninės prekybos įmonių iššūkiai kyla dėl produkto pakuočių. Ekspertai teigia, kad naujiems prekės ženklams įsitvirtinti nepadeda rinkos nelankstumas ir orientacija į jau užaugusius verslus. 
 

Įvairių marketingo tyrimų duomenimis, daugiau nei 70% pirkėjų produkto pakuotės dizainas turi įtakos pirkimo apsisprendimui, o 64% teigia, kad aukščiausios kokybės pakuotė pagerina jų nuomonę apie gaminį, kuris joje yra, kitaip tariant – vartotojo sąmonėje tokia pakuotė  prilygsta aukštos kokybės gaminiui. Galiausiai, žmonių gyvenimo ritmas iš esmės tendencingai greitėja ir sprendimo priėmimui skiriama vis mažiau laiko. 

Tokiame kontekste, pasak vizualinės reklamos spaudos sprendimų įmonės „Flexpro“ produktų grupės vadovo Almanto Miškelevičiaus, pakuotė yra kur kas daugiau nei produkto apsauga. Tai yra tarsi nebylus prekės ženklo atstovas, perduodantis informaciją apie produkto ypatybes, darantis įtaką pirkėjo sprendimams ir skatinantis ilgailaikius ryšius su prekės ženklu. Skirtingai nuo kitų rinkodaros elementų, tai vienintelis komponentas, kurį vartotojai po pirkimo pasiima namo. Prekės ženklų kūrėjai pripažįsta, kad nors pakuotės paskirtis yra praktinė, šis galutinis poveikis paverčia ją svarbiu strateginiu aspektu. 

Almantas Miškelevičius Produktų Grupės Vadovas 1
Atotrūkis tarp didelių ir mažų įmonių  
 

Vis dėlto, konkurencingoje aplinkoje veikiantiems naujiems verslams norisi fokusuotis į patį produktą, prekybos kanalus ir partnerius bei eksportą, tad rūpesčius dėl pakuotės paprastai jie linkę perkelti partneriams. O čia ir kyla problemų, nes Lietuvos pakuočių gamybos rinka, pasak A. Miškelevičiaus, nėra pasiruošusi atitikti smulkių ir vidutinių verslų poreikių, kadangi yra orientuota į didelius verslus ir dideles gamybos serijas.  

„Naujų produktų kūrėjai ir taip turi iššūkių dėl paties produkto sukūrimo, todėl jiems nusivylimas tiekėjais yra itin skausmingas. Didelės pakuočių gamintojos turi reikiamas technologijas, tačiau negali pasiūlyti lankstumo, jos dirba su jau užaugusiais, stabiliais verslais, kuriems reikia didelių kiekių pakuočių”, – sako A. Miškelevičius. 

Tuo tarpu mažesnių privačių etikečių (angl. private label) gamintojų, FMCG sektoriaus startuolių ar elektronikos įrenginių gamintojų poreikiai, pasak A. Miškelevičiaus, kitokie. „Produkto įvedimo į rinką pradžioje jų veikloje gausu dinamikos. Labai dažnai keičiasi gaminių partijos, nes keičiamas dizainas. Jei nepasisekė vienoje rinkoje – einama į kitą, o tai reiškia, kad gali keistis reikalavimai. Jei naujoje rinkoje testuojami keli produktai, ir pakuočių reikia skirtingų. Todėl tokiam verslo modeliui reikia ne tik gamybinio lankstumo, bet ir išsamaus projektų valdymo, kuris apimtų tiek gamybinę pusę, tiek grafinio bei techninio pakuotės dizaino kūrimą: nuo brėžinių iki pakuotės testavimo – kad prekybos vietą pasiektų visus funkcinius ir estetinius reikalavimus atitinkanti pakuotė“, – kalba A. Miškelevičius. 

Anot jo, startuojantys verslai nėra patrauklūs daugeliui pakuočių gamintojų dėl mažesnio gaminių poreikio, o tuo metu jie patys kelia aukštus lūkesčius mažesnių pakuočių gamintojų siūlomai kokybei ir gamybos terminams. Be to, siekdami išvengti rizikų, susijusių su gamybinių procesų planavimu, rinkodara bei transportavimu, ieško partnerių, kuriems tas rizikas galėtų perkelti, kad patys galėtų koncentruotis į paties produkto vystymą.  

Tokią tendenciją rinkoje stebėdamas A. Miškelevičius sako, kad toks poreikis kyla dėl neturėjimo reikiamų kompetencijų mažoje komandoje. „Paprastai jie neturi atskiro pirkimo departamento ir gali nesuvaldydami visų procesų, susijusių su pakuočių gamyba, tvarumu, efektyviu pirkimu, sandėliavimu“, – sako Baltijos valstybių regione veikiančios įmonės atstovas.  

Vaidas Vilmantas

„Flexpro“ Produktų grupės vadovas Almantas Miškelevičius

„CMB medicina“ Eksporto ir plėtros vadovas Vaidas Vilmantas

Ilgai ieškojo, kas pagamintų prototipą 
 

Biotechnologijų kompanijos „CMB medicina“, kuri specializuojasi pažangios terapijos ir biotechnologijų moksliniuose tyrimuose, eksporto ir plėtros vadovas Vaidas Vilmantas taip pat kalba apie tai, kad Lietuvos pakuočių rinkoje trūksta lankstumo. Prieš keletą metų įmonė šalia savo pagrindinės veiklos pradėjo prekiauti veido kosmetikos su augalinėmis egzosomomis produkcija. „Ieškojome knyginio (angl. rigid) kartono dėžutės, kuri būtų patraukli, atitiktų išskirtinį produktą, bet kartu būtų paprasta ir kartu patraukli. Tačiau norėjosi pirmiausia pamatyti viziją, kaip ji atrodys. Galiausiai teko nusivilti daugybe gamintojų dėl itin aukštų kainų ir dėl kito dalyko – niekas nenorėjo gaminti dėžutės prototipo. O priežastis buvo tokia, kad mums tiesiog nereikėjo didelio kiekio dėžučių, mūsų gamybos apimtys mažos“ – pasakoja V. Vilmantas. 

Iki tol su pakuotėmis neturėjęs jokios patirties V. Vilmantas sako ilgai neradęs tinkamų partnerių, kuriems galėtų patikėti visus su pakuotėmis susijusius rūpesčius: nuo kūrybinių sprendimų iki technologinio išpildymo, tačiau sklandžios komunikacijos dėka jis ir pats galėtų dalyvauti kiekviename dėžutės kūrimo žingsnyje.  

„Pagaminti paprastą popierinę dėžutę milžiniškais kiekiais juk nesunku, bet kalbant apie specifinius užsakymus, tarp gamintojų trūksta visapusiškumo. Vis dėlto po užsitęsusio nusivylimo radome tuos, kas mūsų viziją įgyvendintų – mums pasiūlė ir tekstūrinį popierių, ir maloniai liečiamą, ir sprendimus, kad dėžutė nebūtų tepli“, –  kalba V. Vilmantas. Pasak jo, apskritai kosmetikos rinkoje yra itin arši konkurencija ir siekiant joje įsitvirtinti pakuotė suteikia privalumą.  

Žinome, kiek jėgų dedate į savo prekės ženklo vystymą – pakuotes palikite mums. 

Rinkai pristatome Lietuvos spaudos sektoriaus naujieną – pažangią spaudos užsakymo platformą STANDOUT PRINT.

„Flexpro“ naują požiūrį į spaudą įgyvendina konkrečiomis inovacijomis. Remdamasi klientų poreikių analize, mūsų komanda išskyrė esminius aspektus, kurie dinamiškoje verslo aplinkoje aktualiausi spaudos produktų užsakovams:

• Būtina trumpinti užsakymo suformavimo ir pateikimo procesą;
• Užsakovui itin svarbus gamintojo lankstumas;
• Pirkimo procesas turi būti paprastas, greitas ir aiškus, taip pat svarbus lengvas naujų darbuotojų įvedimas į pirkimo procesą;
• Trūksta kainodaros skaidrumo ir užsakymų atsekamumo;
• Svarbu supaprastinti failų spaudai pateikimo ir tikrinimo procesus.

STANDOUT PRINT leis spaudą užsisakyti paprastai, greitai, išvengiant susirašinėjimo ar pokalbių telefonu su vadybininku – tai padės sutaupyti laiko ir kitų resursų, efektyviai planuojant tiek patį užsakymą, tiek jo atlikimą pagal įmonės poreikius.

Plačiau apie platformos idėją bei galimybes pasakoja įmonės marketingo vadovas Algimantas Kvecys.

 

Automatizuota failų patikra taupo laiką

Anot STANDOUT PRINT atstovo, viena kebliausių spaudos užsakymo proceso dalių – dizaino failų parengimas. „Norint pagaminti spaudos produktą, reikia paruošti dizaino failus pagal tam tikrus reikalavimus: formatą, spaudos tipą ir pan. Deja, net ir turint visus nurodymus, vos 1 iš 10 failų būna paruoštas tinkamai iš pirmo karto, likusiais 9 atvejais gamintojui tenka siųsti failus atgal užsakovui, o šiam – grafikos dizaineriui ar agentūrai… užtrunka nemažai laiko, kol spaudai tinkami failai vėl sugrįžta pas gamintoją. Pasitaiko ir tokių situacijų, kai dėl sugaišto laiko itin svarbios reklaminės kampanijos vėluoja ar net neįvyksta.“

Pažangioje spaudos užsakymo platformoje STANDOUT PRINT yra galimybė įkelti jau paruoštą dizaino failą arba patiems susikurti individualų dizainą, nenaudojant jokių išorinių programų. „Taip pat turime įdiegtą automatinę spaudos failų patikrą, kurioje yra patikrinama failo raiška, spalvų profiliai, šriftų dydžiai ir kiti spaudos parametrai, todėl padidėja užsakymo pateikimo greitis, mažėja klaidų tikimybė“, – paaiškina STANDOUT PRINT atstovas.

Standout platformos langas atidarytas mobiliajame telefone

Web-to-Print technologija – vertinantiems skaidrumą

Spaudos užsakymo platforma STANDOUT PRINT yra paremta Web-to-Print technologija, kuri leidžia personalizuoti ir užsakyti spaudos produktus tiesiogiai per interneto tinklalapį. A. Kvecys teigia, jog naujoji platforma yra sukurta taip, kad vartotojas iš karto gautų visus atsakymus į jam rūpimus klausimus: kokios yra medžiagos, kainos, pristatymo terminai. Visa tai yra matoma atliekant užsakymą ir padeda išvengti detalių derinimo el. laiškais ir skambučiais.

Sistemoje galima pasirinkti produkto tipą, kiekį, formatą, dizaino parametrus bei spaudos medžiagas. Užsakymus galite pateikti bet kuriuo paros metu, sekti jų eigą, istoriją, taip pat išsisaugoti patikusias prekes ir užsisakyti jas vėliau.

Platformoje STANDOUT PRINT spaudą be didelių pastangų užsisakys smulkaus verslo savininkas ar marketingo agentūros vadybininkas. Prisijungti prie paskyros, valdyti ir pateikti užsakymus savo kompiuterio ar telefono ekrane gali net ir visi komandos nariai.

„Per daugiau nei dvidešimtmetį darbo Lietuvos ir užsienio spaudos rinkose, sukaupėme nemažai patirties ir gerąsias spaudos sektoriaus praktikas perkėlėme į šią užsakymų platformą. Tikimės, kad naujoji platforma ženkliai pagerins spaudos užsakymo patirtį ir taps nepamainomu darbo įrankiu“, – teigia A. Kvecys.

Flexpro marketingo vadovas Algimantas Kvecys šalia Standout print logo